Rezervacija termina: +387 35 277 666

Specijalistički pregled pulmologa

Specijalista pulmolog razgovara sa pacijentom i dobija potrebne informacije i obavlja klinički pregled.

Nakon toga se pacijentu postavlja dijagnoza, propisuje terapija ili se upućuje na dodatne pretrage.

Ukoliko postoje problemi kao što su otežano disanje, gušenje, iskašljavanje sekreta, pogoršanje postojećih plućnih bolesti, potrebno je obaviti pulmološki pregled.

Za pregled kod pulmologa nije potrebna prethodna priprema.

Uzimanje uzoraka za mikrobiološke analize koje pulmolog najčešće traži su bris grla i bris nosa.

Bris ždrijela (grla) treba uzeti ujutru, prije pranja zuba i unošenja hrane ili vode.Ukoliko se mora uzeti u toku dana, potrebno je da prođe bar 2h od poslednjeg uzimanja hrane i pića.

Bris nosa treba uzeti prije uzimanja antibiotske terapije i truditi se da od poslednjeg ispiranja nosa prođe bar 3-4 sata. Najbolje bi bilo da se za mikrobiološki pregled sakupi sekret iz nosa, naročito ako je gust i obojen, jer to govori u prilog bakterijskoj infekciji, za razliku od providnog, vodenastog sekreta koji obično prati virusnu infeciju.

Kod uzimanja brisa grla i nosa djeci, roditelj treba dijete da drži u krilu, jednu ruku da stavi preko obije njegove ruke, a drugu ruku da mu stavi na čelo i tako pridržava glavu dok mu stručno lice uzima briseve.

Ispljuvak (sputum) za mikrobiolosku analizu najbolje je uzeti ujutru, prije uzimanja hrane ili ispiranja usta dezinfekcionim sredstvom i, naravno, prije započinjanja antibiotske terapije. Usta se prethodno isperu običnom vodom koja se izbaci, a zatim pacijent iskašlje iz dubine što više sputuma u sterilnu posudu. Uporedo sa analizom sputuma treba uraditi i bris usne šupljine.

Postoje kriterijumi na osnovu kojih mikrobiolog posmatranjem uzorka pod mikroskopom zaključuje da li je uzorak adekvatan, odnosno da li je umjesto sekreta iz bronha data pljuvačka, a takav uzorak ne može dati validan rezultat, pa ga ne bi trebalo dalje obrađivati.

Zašto Life'm?

U ugodnom ambijentu sa medicinskim osobljem koje posvećeno pacijentu, pruža vam se kompletan medicinski tretman od početnog razgovora sa ljekarom i kliničkog pregleda, do obavljanja dodatnih pregleda i pretraga.
Ljekari specijalisti i subspecijalisti Poliklinike Life'm su vodeći stručnjaci u svojim oblastima, iza kojih stoje mnogi naučni i stručni radovi objavljeni u najprestižnijim medicinskim publikacijama, a prije svega brojni zadovoljni pacijenti.
Pregledi i pretrage se obavljaju korištenjem najmodernije medicinske opreme od globalnih lidera u medicinskoj industriji, uz poštivanje ISO standarda u kvaliteti pružanja medicinskih usluga.

Rezervacija termina

Rezervišite svoj termin odmah ispunjavanjem kratke forme!